Välling

I natt skulle jag ge Millie välling. Hon vaknar på nätterna rätt ofta och vill ha välling. Jag gör som vanligt, skruvar av locket och tar ut den lilla vita skyddsplattan, micrar vällingen, sätter fast allt igen, skakar om, tar av locket igen och tar ut den lilla plattan för att Millie ska kunna dricka. Går in till Millie och ska ge henne vällingen, hon ligger i sin säng och äter den. Millie börjar gallskrika när jag sträcker ner flaskan och jag fattar inte varför, det är mörkt men jag känner att det är lite blött i sängen och tänker att jag missade väl munnen och lite rann ut. När jag känner efter mer så inser jag att det är mer än lite blött, jag slänger ett öga på vällingflaskan jag ställt ifrån mig och inser att jag glömt sätta på nappen Millie dricker ur. Jag har alltså hällt ut ca 2/3 av flaskans innehåll på Millie, kudden, madrassen och alla snuttedjur!!! Behöver jag säga att vi började dagen med ett bad idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0