Provkört

Idag har jag provkört min nya pulsklocka. Den är kanon! Det är verkligen skitbra att kunna se exakt hur många kcal jag bränner under ett träningspass samt maxpuls och medelpuls under passet. Ens personliga maxpuls räknar man ut genom att ta 220 minus sin ålder. För mig blir det då 192, jag var uppe i min maxpuls vid ett tillfälle under träningen idag men snittade runt 140 vilket är en bra förbränningspuls. Jag gjorde av med drygt 300 kcal på de ca 40 minutrarna som ett pass är, de är ju i sin helhet ca 55 minuter men då ingår ju stretch och nedvarvning. Ska bli spännande att se om det blir mer på ett pulspass.

Idag har Pelle och hans pojk Nilo varit här och lekt och käkat. Alltid lika kul med lekdater tycker jag :) När de hade gått och jag skulle diska var Millie ordentligt trött och gnällig så hon fick hjälpa mig vilket resulterade i dyngsur unge och dyngsurt kök. Men det gör inget, hon hade ju kul min lilla solstråle :)
Imorgon ska jag få sovmorgon och sen blir det frallfika som alltid på lördagarna....då får man ju äta vad man vill, wohoo!

P.S. Nette, vi åker den 9 mars och är borta till den 17:e. Ska bli ljuvligt! :)


In action (det ser lite farligt ut med knivarna där i bakgrunden, men de var utom räckhåll, jag lovar!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0