Hrmm

Ja, vad ska jag säga, jag hinner inte med mitt eget liv just nu känns det som. Det är plugg och plugg, träning och träning och den tid jag har över lägger jag på min familj.
Nu har det gått 4 veckor sen jag började skolan. Det har varit 4 veckors teori, 4 föreläsningar i veckan, uppdelat på 2 dagar. De har handlat om allt från barn från andra kulturer till neonatologi till fysisk aktivitet. Vi har haft 4 studieuppgifter att lämna in, 2 individuella och 2 gruppuppgifter, vi blev klara med det sista idag. Det är jättekul att vara tillbaka i skolan men det är tufft, det känns att det är på en annan nivå. På måndag går vi ut på verksamhetsförlagdutbildning i 5 veckor. Jag ska vara på bhv (fd bvc) i Lyckeby med hospiteringar hos skolsköterskan på 2 olika skolor. Jag kommer att vara på bhv 4 dagar i veckan och den 5:e dagen kommer jag att plugga. Vi har 2 examinationsuppgifter att göra under VFU tiden.
Nu över till Millie :) Det viktigaste som hänt sen jag skrev sist är att Millie i måndags tog sina första steg!!! Hon stapplar fram ett par steg om hon får hålla i något som får henne att tro att hon håller balansen, men hon har även tagit steg utan att hålla i sig i något! Vår älskade lilla tjeja! Vad har mer hänt...jag skiter fortfarande i vågen men tränar numera varannan dag för ryggens skull. Med ryggen har det (jag vågar knappt säga det) blivit liiiite bättre så länge jag tränar som jag gör nu så jag hoppas kunna fortsätta med träningen på samma nivå som nu. Tommy är ju pappaledig nu och trivs med det. Han har dock blivit erbjuden lite extraknäck på en annan restaurang här i stan och tycker det är kul också. Jag har också blivit erbjuden extrajobb i samband med vaccineringen som ska gå av stapeln under hösten. Nu ska jag återgå till tv:n och snart lägga mig. Jag lovar att försöka blogga mer frekvent framöver!





Ha ha, potträning :)






Puss med kusinen




Sångstund på Tummetott...32 barn med föräldrar var där, vaaarmt kan man säga!




Weiiiii




Hela 4 tänder har Millie nu! Och hon gnisslar gärna med dem och bits ännu hellre!




Idag var vi på sångstund i församlingshemmet. Millie ville vara med framme hos dem som ledde det hela...de som sitter till höger på bilden alltså.


Kommentarer
Postat av: Sullan

Andra bilden på Millie är en kopia av dej! Precis samma uttryck med ögonen!

2009-09-12 @ 17:47:10
Postat av: Jill

Alltså seriöst. Jag tror tösen växer så att det knakar. Det syns skillnad på bilderna som är nytagna, jag lovar.

Hon är i vilket fall som helst helt bedårande.

Hoppas Tommy håller kvar vid lördagsrutinen, den låter bra tycker jag. =)

Kram

2009-09-12 @ 19:17:39
URL: http://www.lalunarosa.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0