Halvdag

Idag var det halvdag på praktiken men vi hann med några vaccinationer, viktkontroller och ett hembesök ändå. Det är tempo hela tiden och journalerna hinner vi oftast inte fylla i förrän i slutet av dagen. Men, det är jättekul. Jag var lite nervös för att vaccinera dessa småttingar, det gör ju riktigt ont på dem, men det har gått jättebra och nu känns det helt naturligt att göra det. Imorgon ska jag vara i skolhälsovården, men hon jag ska gå med ringde innan och förvarnade mig att hon inte kände sig kry och kanske skulle vara hemma imorgon och i så fall blir det pluggdag för mig i stället. Jag ska gå med henne på torsdag också men bara på förmiddagen för sen ska jag på utbildning inför massvaccineringen.
Millie är för tillfället som en lite skinande solstråle hela dagarna :) Hon sover bara en gång om dagen nu, efter lunch i ca 2 timmar. Hon somnar som hon ska på kvällen men vaknar fortfarande på natten. Vi har dock de senaste 2 nätterna gett henne välling så fort hon vaknat och hon har då somnat om direkt och sovit i sin säng till 07.30. Alltså, vi är numera vällingliberaler :) allt för att få sova! Hon fyller ju snart 1 år också, herreguuuuud, säger jag som vanligt! Vart har tiden tagit vägen?? Vi har börjat planera lite kring hennes födelsedag som är på en lördag. Det lutar åt att det blir 2 kalas eftersom det inte får plats så många här hemma. Vi får se, vi ska nog i alla fall ha bakhelg denna helgen för det blir kalas med tårta och kakor...ett riktigt barnkalas:)
Nu har jag precis bänkat mig i soffan och kollar Idol efter att ha tränat, duschat och käkat. Gött. Ha en skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0