Midsommar

Igår firades det midsommar. I vår släkt har vi sedan 1997 en tradition. På dagen genomförs en golftävling på Trummenäs, de flesta i släkten är med, dock varken jag eller Tommy, på kvällen är det midsommarfest. Tävlingen tas på mycket stort allvar och det finns både vinnarpokal och vandringspris för längsta drive. Fram tills för ett par år sedan så fick vinnaren anordna nästkommande års tävling och midsommarfest, men efter att samma familj vunnit flera år i rad kom vi fram till att traditionen måste ändras lite, vi är trots allt ett antal i släkten så det blir ju lite att stå i inför en fest. Därför får vinnaren numera bara anordna tävlingen och festen lottas ut bland familjerna. I år var vi hos min moster och morbror på Sturkö och det var fantastiskt trevligt som vanligt när vi har släktsammankomster! Millie somnade först vid halv åtta tiden men vaknade sen och ville vara med :) Hon tog ytterligare en liten tupplur senare men var vaken mest hela kvällen. Hem åkte vi med taxi vid tolv.


Solen sken på oss




Vi åt och drack mycket och gott, först traditionsenligt "Midsommarbord", sen jordgubbar med grädde och glass, efter det lite Toscakaka till kaffet och framåt halv tolv tiden blev det grillad korv...nu förstår ni kanske varför jag ville ha lösa tyglar denna helgen ;)




Jag och Millie var visst lite matchande :)




Självklart blev det dans runt midsommarstången




Och eftersom Millie nu var vaken igen så fick hon givetvis dansa med







Dagen till ära fick Millie smaka lite vispgrädde...hon tyckte inte det var helt äckligt ;)




Mmmmer




Bus med kusin Jöjje (min kusin egentligen men jag vet inte vad han kallas i förhållande till Millie)




Tävlingen vanns i år av Stina, för 3:e gången sen tävlingen infördes





Längsta drive hade min moster Bibban och hon fick detta fina pris som liksom priset ovan vandrar från år till år




Hoppas alla hade en helt fantastisk midsommar, njut nu av hela härliga sommaren som vi har framför oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0