Funderingar

Jag har funderat på detta fenomen som kalls förkortningar. Jag tycker det är helt okej med förkortningar som faktiskt är verkliga, som betyder något vettigt, men förkortningar baserade på ren lathet, det är något jag ogillar. Jag skulle givetvis aldrig använda ens de riktiga förkortningarna i något betydelsefullt sammanhang som exempelvis ett personligt brev tillhörande en jobbansökan. Nedan följer några exempel:

Riktiga förkortningar:


Ex  = Exempelvis
Pga = På grund av
Etc = Etcetera
Fd = Före detta
Osv = Och så vidare
Bla = Bland annat
Osa = Om svar anhålles


Oriktiga förkortningar

Ä = Är
E = Är
Ql = Kul
Oxå = Också
Å = Och
O = Och
Och den värsta jag sett, på en REKLAMpelare :
7kt Ql

Nej mina kära vänner, denna lathet är inte okej i mina ögon.

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Haha... vad tycker du om denna då: emtomi? Skojar bara, jag fattar vad du menar! Kram

2009-06-04 @ 23:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0